Page 26 - Logitrend - Sayı 23
P. 26
Şimdi, doğal dijitaller ne? Biraz danışmanlar olmalı. Tabii bu yeni İlla elini kolunu sallayarak yürümesi
önce bahsettiğim iş yapan tanım lojistikçilere yeni hizmet gerekmiyor. Dron pilotları var.
kurumlar dijital platformlar olarak kriterlerini de zorluyor. Daha akıllı Veri analistleri, gerek büyük veri,
karşımıza çıkıyor. Bunların bir kısmı ve otomatik olmalısınız, daha gerek kişisel veri bunları araştırma
küresel bazda etkinliğini o kadar esnek olmalısınız, mutlaka bir artı inceleme, işleme ve kullanılabilir
artırmış durumdalar ki bunlara değer yaratmalısınız ve tamamen hale getirme. Akıllı cihazlar niye
doğal dijitaller denmeye başlandı. nihai tüketici odaklı da olmalısınız. var? Cebimizde kişisel verilerimizi
Kim bu doğal dijitaller? Trans.eu. Hizmetleriniz mutlaka etik, saati bilmem kaç megabayt hızda
Merkezi Polonya’da olan ve geniş güvenilir, şeffaf izlenebilir olmalı. büyük toplayıcıların hizmetine
bir bölgesinin yöneticiliğini bir Türk Bütün bu lojistik süreçleri çevreye bedavaya sunuyoruz. Bu meslekleri
arkadaşımızın yaptığı bir şirket. duyarlı yürütülmeli. Verdiği bu mutlaka çok daha sık görmeye
Geniş Avrasya coğrafyasında nakliye hizmetleri süründürülebilir olarak başlayacaksınız. Bu işleri yapacak
aracı olan yük sahiplerini ve aracıları geleceğe taşıyabilmeli. insanların mutlaka eğitilmesi
bir araya getiren bir dijital platform. gerekiyor. Bakın insansız fabrikalar
Yapay zeka temelli. Çin’de freight Lojistikçinin geleceğini planlarken olabilir, elektriksiz fabrikalar,
forward lisansı var, yani lojistikçi önümüzde 5 tane büyük trend elektriksiz depolar olabilir. Ama
aynı zamanda. Mesela, Clear metal. var. Küresel trend. Bunları gözden lojistik işi insan temelli bir iştir. Evet
Bunlar yapay zeka temelli gelişmiş kaçırmamalıyız. Bir kere herkes teknolojiden yararlanabilir ama insan
analitik tedarik zinciri çözümleri bir parça yeşil istiyor. Artık temelli. Yeni işe uyum sağlayacak
sunuyorlar. Flexport: Amerika müşterilerimiz de yeşil istiyor. bir nesli yeni meslektaşlarımızı
merkezli e-freight forwarder Dolayısıyla oluşturduğumuz kazandırmamız lazım. Claus Moller
süreçlerde hizmetlerimizde çevreye
diyebileceğimiz, tamamen dijital duyarlı iş yapmalıyız. Ticaret ismini duydunuz mu? Dünyaca ünlü
süreçlerle hizmet sunan bir yapı. savaşları oluyor ya da serbest kişisel gelişim uzmanı. Bu beyefendi
Nxtport: Antwerp’te ilgili bütün ticaret anlaşmaları oluyor veyahut e- demiş ki: “Değişim ne zaman gerekli
paydaşların bir araya geldiği dijital ticaret ticaretin rotasını değiştiriyor. sorusuna verilecek en iyi cevap
platform. Biraz sonra Türkiye için Bu yeni ticaret rotalarını takip gerekli hale gelmeden olacak.”
böyle bir platformu talep edeceğim Mensubu olmaktan onur
kamudan. Nyshex: 6 ay boyunca edip, müşterileri mutlaka doğru
navlun sabitleyebilen müşterileri, yönlendirmek lazım. Güvenlik: duyduğum lojistik mesleğinin
forwardırları ve armatörleri bir Gümrük süreçlerinden tutun da bir mensubu olarak bu değişimi
araya getiren bir dijital platform. emniyetli güvenlik süreçlerine hakim yönetebilmeli ve lojistik işletmeler
Spire: Uydu tabanlı, gemilerin lojistikçiler olarak müşterilerini olarak kendimizi geleceğe
denizdeki gerçek mevkilerini takip yüklerinin gittiği yerde doğru hazırlayabilmeliyiz. Böylece
edebileceğimiz bir yapı. Bunun yönlendirme yapabilme yeteneğinde yüzyıllardır ilk sanayi devriminden
olmalı. Yine lojistikçiler hem kendi
hatta yerleşik tarıma geçildiğinden
uçakla ilgili olanı da var. Xeneta: aralarında konsolide olabilmeliler bu yana insanlıkla birlikte var olan
Gerçek zamanlı navlun kıyaslama, hem de verdikleri hizmetleri çeşitli depolamak, korumak onu bir yere
navlun bulma hizmeti veren bir paydaşlarla birlikte konsolide götürmek işlerini yapan lojistikçiler
platform. ShipsGo: Türk startapı, edebilmeliler. Bunu yapmadığınız bu akıl çağında da yeni iş yapma
çok başarılı ve oldukça fazla sayıda zaman yalnız kalmaya başlarsınız. biçimleriyle tedarik zincirini
konteyner armatörüne yine yapay yöneten müşterilerine sağlıklı ve
zeka temelli bir programla konteyner Tedarik zincirlerini yöneten
takibi, konteyner bulma gibi bütün endüstriler, sanayiler doğru hizmeti verebilmeli. Şu
hizmetler veriyor. lojistik sektöründen de paralel bir ana kadar söylediğim her şeyi
şekilde dijitalleşme beklemektedir. lojistikçiler olarak düşündünüz.
Şimdi bütün bu dijital yenilikler, Özetle, geleceğin lojistikçileri Bunu kamu olarak da düşünebiliriz.
dijital iş yapış şekillerini geleneksel çözüm ve iş yapma Aynı süreçleri aynı yaklaşımları
düşündüğünüzde geleceğin deneyimlerine yeni iş biçimleriyle kamu yöneticilerimizin de
lojistikçileri ne olmalı? Bir kere ve yaklaşımlarla donatmalılar. yapması gerekiyor. Benim gibi
müşterilerinin lojistik süreçlerini Otomasyon uygulamalarını sivil toplum kuruluşu yönetenlerin
kolaylaştıran, bütünleştiren, teknolojik gelişmeleri takip ederek de bu yaklaşımları benimsemesi
hızlandıran yapılar olmalı. Mutlaka ya da kendi inovasyon çalışmaları gerekiyor. O yüzden geleceği
geleneksel taşımacılık hizmetlerinin sonucunda yaratmalılar ve iş yapma tasarlamaya başlamamız lazım.
dışında katma değer hizmetler biçimine uygulamalılar. Bunları Dünden başlamış olmamız lazımdı.
üretebiliyor olmalı. Müşterilerinin yapabilenler yeni hayatlarına ve yeni Bunun için de sadece birkaç
tedarik zinciri kurgulamasındaki mesleklerine devam edeceklerdir. örnek. Biraz önce Nxtport diye
lojistik sürecini iyileştiren, onlar Yeni meslekler derken lojistik uzmanı bir örnek verdim. Yıllardır biz
için danışmanlık yapan ve aynı değil. Lojistik uzmanı diyeceğimiz bunu söyleriz: Gümrük idaresinin
zamanda müşterilerin ticaretini insanlar artık 3D yazıcı operatörü Bilge programının merkezde yer
geliştirmesi için elindeki olanakları olacak. Olacak değil, var zaten. alacağı bir ortak bilgi platformu.
kullanan yapılar olmalı. Bütün Yapay zeka kontrolörü, muhasebe Bunu yapmazsak aynı veriyi tekrar
bunları bir potada kaynatıp bu robotu, yok mu zannediyorsunuz. tekrar girerek otomatize etmeden
şekilde hizmet verebilen uzman Sigorta sektöründe uygulamaları var. hatalara yol açarak iş yapmaya
24