Page 26 - Logitrend - Sayı 23
P. 26

Şimdi, doğal dijitaller ne? Biraz   danışmanlar olmalı. Tabii bu yeni   İlla elini kolunu sallayarak yürümesi
              önce bahsettiğim iş yapan         tanım lojistikçilere yeni hizmet   gerekmiyor. Dron pilotları var.
              kurumlar dijital platformlar olarak   kriterlerini de zorluyor. Daha akıllı   Veri analistleri, gerek büyük veri,
              karşımıza çıkıyor. Bunların bir kısmı   ve otomatik olmalısınız, daha   gerek kişisel veri bunları araştırma
              küresel bazda etkinliğini o kadar   esnek olmalısınız, mutlaka bir artı   inceleme, işleme ve kullanılabilir
              artırmış durumdalar ki bunlara    değer yaratmalısınız ve tamamen   hale getirme. Akıllı cihazlar niye
              doğal dijitaller denmeye başlandı.   nihai tüketici odaklı da olmalısınız.   var? Cebimizde kişisel verilerimizi
              Kim bu doğal dijitaller? Trans.eu.   Hizmetleriniz mutlaka etik,    saati bilmem kaç megabayt hızda
              Merkezi Polonya’da olan ve geniş   güvenilir, şeffaf izlenebilir olmalı.   büyük toplayıcıların hizmetine
              bir bölgesinin yöneticiliğini bir Türk   Bütün bu lojistik süreçleri çevreye   bedavaya sunuyoruz. Bu meslekleri
              arkadaşımızın yaptığı bir şirket.   duyarlı yürütülmeli. Verdiği bu   mutlaka çok daha sık görmeye
              Geniş Avrasya coğrafyasında nakliye   hizmetleri süründürülebilir olarak   başlayacaksınız. Bu işleri yapacak
              aracı olan yük sahiplerini ve aracıları   geleceğe taşıyabilmeli.   insanların mutlaka eğitilmesi
              bir araya getiren bir dijital platform.                             gerekiyor. Bakın insansız fabrikalar
              Yapay zeka temelli. Çin’de freight   Lojistikçinin geleceğini planlarken   olabilir, elektriksiz fabrikalar,
              forward lisansı var, yani lojistikçi   önümüzde 5 tane büyük trend   elektriksiz depolar olabilir. Ama
              aynı zamanda. Mesela, Clear metal.   var. Küresel trend. Bunları gözden   lojistik işi insan temelli bir iştir. Evet
              Bunlar yapay zeka temelli gelişmiş   kaçırmamalıyız. Bir kere herkes   teknolojiden yararlanabilir ama insan
              analitik tedarik zinciri çözümleri   bir parça yeşil istiyor. Artık   temelli. Yeni işe uyum sağlayacak
              sunuyorlar. Flexport: Amerika     müşterilerimiz de yeşil istiyor.   bir nesli yeni meslektaşlarımızı
              merkezli e-freight forwarder      Dolayısıyla oluşturduğumuz        kazandırmamız lazım. Claus Moller
                                                süreçlerde hizmetlerimizde çevreye
              diyebileceğimiz, tamamen dijital   duyarlı iş yapmalıyız. Ticaret   ismini duydunuz mu? Dünyaca ünlü
              süreçlerle hizmet sunan bir yapı.   savaşları oluyor ya da serbest   kişisel gelişim uzmanı. Bu beyefendi
              Nxtport: Antwerp’te ilgili bütün   ticaret anlaşmaları oluyor veyahut e-   demiş ki: “Değişim ne zaman gerekli
              paydaşların bir araya geldiği dijital   ticaret ticaretin rotasını değiştiriyor.   sorusuna verilecek en iyi cevap
              platform. Biraz sonra Türkiye için   Bu yeni ticaret rotalarını takip   gerekli hale gelmeden olacak.”
              böyle bir platformu talep edeceğim                                  Mensubu olmaktan onur
              kamudan. Nyshex: 6 ay boyunca     edip, müşterileri mutlaka doğru
              navlun sabitleyebilen müşterileri,   yönlendirmek lazım. Güvenlik:   duyduğum lojistik mesleğinin
              forwardırları ve armatörleri bir   Gümrük süreçlerinden tutun da    bir mensubu olarak bu değişimi
              araya getiren bir dijital platform.   emniyetli güvenlik süreçlerine hakim   yönetebilmeli ve lojistik işletmeler
              Spire: Uydu tabanlı, gemilerin    lojistikçiler olarak müşterilerini   olarak kendimizi geleceğe
              denizdeki gerçek mevkilerini takip   yüklerinin gittiği yerde doğru   hazırlayabilmeliyiz. Böylece
              edebileceğimiz bir yapı. Bunun    yönlendirme yapabilme yeteneğinde   yüzyıllardır ilk sanayi devriminden
                                                olmalı. Yine lojistikçiler hem kendi
                                                                                  hatta yerleşik tarıma geçildiğinden
              uçakla ilgili olanı da var. Xeneta:   aralarında konsolide olabilmeliler   bu yana insanlıkla birlikte var olan
              Gerçek zamanlı navlun kıyaslama,   hem de verdikleri hizmetleri çeşitli   depolamak, korumak onu bir yere
              navlun bulma hizmeti veren bir    paydaşlarla birlikte konsolide    götürmek işlerini yapan lojistikçiler
              platform. ShipsGo: Türk startapı,   edebilmeliler. Bunu yapmadığınız   bu akıl çağında da yeni iş yapma
              çok başarılı ve oldukça fazla sayıda   zaman yalnız kalmaya başlarsınız.   biçimleriyle tedarik zincirini
              konteyner armatörüne yine yapay                                     yöneten müşterilerine sağlıklı ve
              zeka temelli bir programla konteyner   Tedarik zincirlerini yöneten
              takibi, konteyner bulma gibi      bütün endüstriler, sanayiler      doğru hizmeti verebilmeli. Şu
              hizmetler veriyor.                lojistik sektöründen de paralel bir   ana kadar söylediğim her şeyi
                                                şekilde dijitalleşme beklemektedir.   lojistikçiler olarak düşündünüz.
              Şimdi bütün bu dijital yenilikler,   Özetle, geleceğin lojistikçileri   Bunu kamu olarak da düşünebiliriz.
              dijital iş yapış şekillerini      geleneksel çözüm ve iş yapma      Aynı süreçleri aynı yaklaşımları
              düşündüğünüzde geleceğin          deneyimlerine yeni iş biçimleriyle   kamu yöneticilerimizin de
              lojistikçileri ne olmalı? Bir kere   ve yaklaşımlarla donatmalılar.   yapması gerekiyor. Benim gibi
              müşterilerinin lojistik süreçlerini   Otomasyon uygulamalarını      sivil toplum kuruluşu yönetenlerin
              kolaylaştıran, bütünleştiren,     teknolojik gelişmeleri takip ederek   de bu yaklaşımları benimsemesi
              hızlandıran yapılar olmalı. Mutlaka   ya da kendi inovasyon çalışmaları   gerekiyor. O yüzden geleceği
              geleneksel taşımacılık hizmetlerinin   sonucunda yaratmalılar ve iş yapma   tasarlamaya başlamamız lazım.
              dışında katma değer hizmetler     biçimine uygulamalılar. Bunları   Dünden başlamış olmamız lazımdı.
              üretebiliyor olmalı. Müşterilerinin   yapabilenler yeni hayatlarına ve yeni   Bunun için de sadece birkaç
              tedarik zinciri kurgulamasındaki   mesleklerine devam edeceklerdir.   örnek. Biraz önce Nxtport diye
              lojistik sürecini iyileştiren, onlar   Yeni meslekler derken lojistik uzmanı   bir örnek verdim. Yıllardır biz
              için danışmanlık yapan ve aynı    değil. Lojistik uzmanı diyeceğimiz   bunu söyleriz: Gümrük idaresinin
              zamanda müşterilerin ticaretini   insanlar artık 3D yazıcı operatörü   Bilge programının merkezde yer
              geliştirmesi için elindeki olanakları   olacak. Olacak değil, var zaten.   alacağı bir ortak bilgi platformu.
              kullanan yapılar olmalı. Bütün    Yapay zeka kontrolörü, muhasebe   Bunu yapmazsak aynı veriyi tekrar
              bunları bir potada kaynatıp bu    robotu, yok mu zannediyorsunuz.   tekrar girerek otomatize etmeden
              şekilde hizmet verebilen uzman    Sigorta sektöründe uygulamaları var.   hatalara yol açarak iş yapmaya
     24
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31